معرفی تیغ های سی ان سی
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹
اره های چوب بر و کاربرد آن ها
شهریور ۲۵, ۱۳۹۹
نمایش همه

چگونه از ابزارآلات نجاری نگهداری کنیم

نحوه نگهداری و مراقبت از ابزارآلات نجاری

ابزار های خوب و با کیفیت سرمایه هستند و باید به خوبی از آنها نگهداری و مراقبت کرد.مراقبت و نگهداری اصولی و درست،تمیز بودن ابزار و ماشین آلات نجاری در زمان های طولانی مدت هزینه های شما را به طرز فوق العاده ای کم می کند. نگهداری و مراقبت از ابزارآلات پیچیده نبوده و زیاد هم زمان بر نیست پس با توجه به نکته هایی که ذکر میکنم شما میتوانید از ابزار های خود به خوبی نگهداری و مراقبت کنید.

مواردی که باید در نگهداری و مراقبت از ابزارآلات نجاری بدانید عبارتند از

  1. تیز نگه داشتن ابزارها
  2. ابزارآلات برقی را در جعبه و کیف مخصوص خودشان نگه دارید
  3. ابزارها را در مکان خشک نگهداری کنید
  4. ابزارهای خود را برای آسیب ندیدن آویزان کنید
  5. روغن کاری قطعه های متحرک
  6. تمیز نگهداشتن ابزارها

نکاتی درباره ی نگهداری و مراقبت از ابزارهای نجاری


۱ – تیز نگه داشتن ابزارها

اکثر ابزارآلات نجاری برای قطعه قطعه کردن چوب استفاده می شوند . کیفیت نجاری شما تا مقدار زیادی وابسته به تیز بودن ابزارهای شما می باشد . اگر با ابزار کند در نجاری کار کرده باشید می دانید که چه عواقبی در نجاری دارد . پس بهتر است هنگام خریدن این تیغ ها از کیفیت آن مطمئن شوید،چون اگر از تیغ خوب(باکیفیت) استفاده کنید می توانید مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید و آن ار به تیزکاری ارسال نکنید،چون تیغ های اورفرز و سی ان سی بعد از کند شدن یا آسیب دیدن باید تعویض بشوند،زیرا تیغ اورفرز یا تیغ سی ان سی که تیز می شوند یک لایه از روی تیغ برداشته میشود و دیگر ابعاد و اندازه تیغ ها مثل روز اول نخواهد شد.


۲ – ابزارآلات برقی را در جعبه و کیف مخصوص خودشان نگهداری کنید

بخاطر اینکه رطوبت و دما کارگاه ها متغییر است و به ابزارآلات برقی آسیب می رساند،توصیه می شود که ابزار های برقی را در کیف یا جعبه مخصوص خودشان که بیشتر به صورت پلاستیکی هستند نگهداری کنید.


۳ – ابزارها را در جای خشک نگهداری کنید

ابزارهای خود را می توانید در جعبه های مخصوص ابزار نگه دارید چون کارگاه مکانی مرطوب است و در بعضی از کارگاه ها هوا به خوبی تهویه نمیشود باعث مرطوب شدن کارگاه شده و به ابزارها آسیب میرساند.اگر ابزارهای خود را در کارگاه نگهداری میکنید و از جعبه های مخصوص استفاده نمیکنید توصیه میکنم یک دستگاه رطوبت گیر برای کارگاه خود تهیه کنید البته این دستگاه به گرانی ابزارهایی که استفاده میکنید نیست و شما میتوانید آن را به راحتی تهیه کنید.


۴ – ابزارهای خود را برای آسیب ندیدن آویزان کنید

به جای اینکه ابزارهای خود را روی زمین رها کنید روی دیوار آویزان کنید،یک جعبه مخصوص آویزان کردن ابزارها درست کنید و آنها را روی آن آویزان کنید چون ابزارهایی که روی زمین قرار میگیرند احتمال دارد رطوبت را از سیمان یا کاشی به خود بگیرند و خراب شوند.


۵ – روغن کاری قطعه های متحرک

ابزار های برقی که در نجاری به کار می روند برای کارهای سنگین طراحی شده که باید آنها را روغن کاری کرد،برای اینکه ابزار شما طول عمر بیشتری داشته باشد باید قطعات متحرک و بلبرینگ های ابزار برقی را به صورت اصولی روغن کاری کنید و گاهی اوقات نیز قطعه ای خراب میشود که باید تعویض شود


۶ – تمیزنگهداشتن ابزارها

دشمن همیشگی پروژهای نجاری و چوب اصطکاک میباشد.برای کم شدن اصطکاک باید ابزارها و ماشین آلات نجاری را تمیز کرد و چسب و گرد و غبار را از روی آنها پاک کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *