انواع چوب و خصوصیات آنها
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹
چگونه از ابزارآلات نجاری نگهداری کنیم
اردیبهشت ۱۶, ۱۳۹۹
نمایش همه

معرفی تیغ های سی ان سی

تیغ سی ان سی

تیغهای سی ان سی بر خلاف تیغ های اورفرز بدون بلبرینگ ساخته می شوند و برای ابزارزنی بر روی قطعات چوبی اعم از چوب طبیعی ، ام دی اف ، نئوپان و تخته چند لایی و همچنین برای برش قطعات پلکسی نیز استفاده میشوند. تیغ های سی ان سی دارای تنوع بسیار گسترده با اشکال و سایزهای مختلف می باشد که نجاران و صنعت گران این صنعت مطابق با نیاز و نوع کار در جریان خود انتخاب سایز و اشکال را می نمایند. در پایین قصد داریم به برخی از مدلهای تیغ سی ان سی اشاره ی داشته باشیم . با ما همراه باشید

تیغهای سی ان سی در چهار مدل کاربردی ساخت و عرضه بازار میگردند :

  1. تیغهای دایموند
  2. تیغهای تعویضی
  3. تیغهای تمام کارباید فینیشینگ و خشن تراش
  4. تیغهای جوشی

ما در اینجا به نوع چهارم آن یعنی مدل جوشی اشاره و توضیحات کوتاهی را ارائه مینمائیم .

برخی از تیغ های سی ان سی و کاربردها

تیغ برش (Straight Bit)

تیغ برش : تیغ برش یا شیارزن دارای تنوع سایزی مختلف و گسترده ای میباشد که در صنعت چوب بسیار کاربرد داشته و نجاران از این تیغ می توانند برای برش و ایجاد شیار در سطح قطعاتی همچون چوب طبیعی ، ام دی اف ، نئوپان و پلی وود با کمک دستگاه سی ان سی و اورفرز نمایند.

تنوع تیغهای برش در سایز (قطر): ۲ – ۳ – ۴ – ۵ – ۶ – ۸ – ۱۰ – ۱۲ – ۱۶- ۲۰

تیغ وی شکل (V-Groove Bit)

تیغ وی شکل : علت نام گذاری این تیغ به دلیل شباهت به حرف وی لاتین میباشد و تیغ وی شکل در قطرها و درجات مختلفی تولید و روانه بازار میگردد. تیغ وی شکل تورنادو دارای زوایای ۶۰ – ۹۰ – ۱۲۰ – ۱۳۰ – ۱۴۰ و ۱۵۰ درجه در قطرهای مختلف میباشد. تیغ وی شکل یکی از پر کاربردترین تیغهای سی ان سی بوده و اشکال بسیار زیبا در ساخت دربهای کابینت ، سرویس خواب ، دربهای ورودی و اتاقی و … میتوان ایجاد نمود.

تیغ انگشتی (Cove box bit )

تیغ انگشتی : تیغ انگشتی سی ان سی دارای انحنای نیم دایره ای شکل برای ایجاد فرو رفتگی هایی به شکل نیم دایره بر روی سطوح قطعات چوبی میباشد . تیغ تیغ قابل استفاده بر روی ماشینهای سی ان سی صنایع چوب و اورفرزهای نجاری میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *