آشنایی کامل با ماشین آلات نجاری
مهر ۲۸, ۱۳۹۹
تیغ شیارزن و تسغ سی ان سی تورنادو
معرفی برش ۶ سه پر
مهر ۲۸, ۱۳۹۹
نمایش همه

آشنایی با توپی های نجاری

توپی های فینگر جوینت و شیارزن تورنادو

توپی های فینگر جوینت و شیارزن تورنادو

آشنایی با توپی های نجاری

با ابزار های سی ان سی نمی توان بعضی از قطعات چوبی را ساخت به همین دلیل باید از میز فرز نجاری و توپی های مختلف استفاده نمود.توپی های نجاری مدل های مختلفی دارندکه برای انجام کاری مشخص می توان از آن ها استفاده کرد.توپی نجاری به دلیل نوع تیغچه ی آن به دو مدل جوشی و تعویضی دسته بندی می شوند.تیغچه جوشی به توپی جوش خورده و قابل تعویض نمی باشد و همان طور که از نام تیغچه تعویضی پیداست به توپی جوش داده نشده و قابل تعویض می باشد.جنس توپی از فولاد بوده و جنس تیغچه های جوشی آن کارباید (HM)،فولاد تند بر (HSS) و الماسه (PCD) می باشد. و جنس تیغه های تعویضی از کارباید یا فولاد تند بر تهیه می شود

کاربرد های توپی نجاری

  • اتصال
  • شیارزنی
  • فرم دهی به چوب
  • پرداخت

در این مقاله با توپی های مختلفی آشنا خواهید شد:

  • توپی شیارزن
  • توپی پرداخت زنبوری
  • توپی پرداخت دو راهه
  • توپی اتصال فاق و زبانه درب و کابینت
  • توپی فینگر جوینت – اتصال عرضی

توپی شیارزن

از توپی شیارزن برای به وجود آوردن شیار و دندانه روی قطعه چوب استفاده می شود.از این توپی می توان برای کار با چوب های چند لایه،چوب های سخت وپنل های لمینت شده استفاده کرد توپی های شیار زن دارای پین و محدود کننده برای ثابت نگهداشتن تیغه ها در داخل توپی هستند. توپی های شیارزن قابل تغییر فرزیت ساخت کشور پرتغال و اروپایی میباشد.


توپی پرداخت زنبوری

توپی پرداخت زنبوری تورنادو دارای قطر های مختلف می باشد که تعداد تیغچه های آن نسبت به قطر توپی متغییر است.نحوه قرار گرفتن تیغچه ها روی توپی به صورت مارپیچ بوده.تیغچه ها به خاطر ساییدگی کمتر و کندی کمتر و استحکام بالا عمر بیشتری دارند.توپی ها ی مارپیچ تورنادو ساخت کشور چین با کیفیت صنعتی میباشد


توپی پرداخت دوراهی

توپی پرداخت و دوراهی فرزیت ، توپی ها مناسب جهت ایجاد پرداخت و قاب لبه در لبه های قطعات چوبی میباشد و همیچنین از این توپی در شرایط مختلف جهت ایجاد شیار نیز میتوان استفاده نمود . توپی پرداخت فرزیت دارای ۴ تیغچه پرداخت در دور توپی و ۴ تیغ چهارگوش ۲/۵*۱۴*۱۴ در بالا و پایین توپی میباشد.


توپی اتصال فاق و زبانه درب و کابینت

از این توپی می توان برای به وجود آوردن اتصال کشو و درب استفاده کرد.این نوع توپی قابلیت تنظیم ارتفاع تیغچه را دارد که باعث راحت تر شدن اتصال و برش روی پروفیل های مناسب میشود.اتصال فاق و زبانه روی در های چوبی و در های کابینت طرح های بسیار جذابی ایجاد میکند.


توپی فینگر جوینت (اتصال عرضی)

توپی فینگر جوینت فرزیت ، فینگر جوینت یا توپی اتصال عرضی جهت ایجاد شیارهای دندانه شکل در لبه قطعات چوبی برای اتصال دو چوب در عرض میباشد . این توپی دارای سایز و اشکال مختلفی بوده و منتاسب با نیاز مشتریان پیشنهاد میگردد – جهت اطلاعات بیشتر در منوی کاتالوگ ، کاتالوگ فرزیت را دانلود و به بخش توپی ها مراجعه کنید .

توپی میکرو فینگر جوینت تورنادو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *