اورفرزهای نجاری
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹
تیغ شیارزن تورنادو تیغ سی ان سی
محصولات جدید تورنادو – بزودی
اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹
نمایش همه

معرفی تیغ های اورفرز

تیغ اورفرز

تیغهای اورفرزهای دارای بلبرینگ بوده و جهت ایجاد فرم در لبه قطعات کار ، پرداخت و شیار زنی و همچنین ابزار زنی در سطوح را دارد . شایان ذکر است از ابزارهای بدون بلبرینگ نیز می توان برای اورفرزها استفاده نمود

برخی از تیغهای اورفرز های بلبرینگی قابل استفاده در دستگاه اورفرز

تیغ های پرداخت ( Flush trim bit )

تیغ های اورفرز مستقیم برای پرداخت لبه قطعات چوبی اعم از صفحات کابینت که دارای بر آمدگی میباشند را صاف و پرداخت می نماید . این ابزارهای در چندین سایز مختلف تولید و قابل عرضه میباشد و ساق این ابزار ۶ – ۸ و ۱۲ میلیمتر می تواند باش.

تیغ پخ لبه ( Chamfer Bit )

تیغ پخ لبه ، همانطور که شکل این تیغ خود گویای نوع ابزارزنی این ابزار میباشد این تیغ برای ایجاد زاویه های مختلف در لبه های قطعات چوبی مورد استفاده قرار میگیرد و برای صفحات میزهای تلویزیون ، جلومبلی و کابینت مناسب و کاربردی است. زوایای این نوع تیغ می تواند برای مثال ۴۵ ، ۳۰ ، ۶۰ باشد .

تیغ بانکی بلبرینگی ( Corner round bit )

تیغ بانکی های یکی از پر کاربردترین تیغهای صنعت چوب و نجاری میباشد که برای ایجاد منحنی در لبه قطعات چوبی بکار برده می شوند( برای مثال در ایجاد لبه های گرد در صفحات میزها ، کابینت و دسته های صندلی ، لبگر دنمودن نوارهای لبه بصورت دستی ) جهت نفوذپذیری بیشتر تیغ در سطح کار می توان از جابه جایی ساق این تیغ بر روی ابزار برقی استفاده نمود

تیغ منحنی لبه (Cove bit )

تیغ اورفرز منحنی لبه – این تیغ عکس تیغ بانکی باعث ایجاد منحنی به شکل فرو رفتگی در قطعه کار می گردد

تیغ شیار و دوراهه (Grooving and Rebating bit )

تیغ شیار یا دوراهه برای ایجاد شیارهایی با سایز مختلف ذر لبه کار ( در اصطلاح عمومی در قسمت نر قطعه کار ) مورد استفاده قرار میگیرد و دومین کاربردا این تیغ ایجاد دوراهه یا قاب لبه در لبه قطعات چوبی میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *