معرفی تیغ های اورفرز
دی ۱۵, ۱۳۹۵
نمایش همه

اورفرزهای نجاری

اورفرز

اورفرز دستگاهی بسیار کاربردی در صنعت چوب است که نجاران برای ساخت مصنوعات چوبی زیبا و متفاوت از آن استفاده نموده و می‌توان برای پرداخت سطوح ، پرداخت لبه های قطعه کار و ابزار زنی سطوح با اشکال گوناگون و متنوع به کمک الگو و همچینی برای برش در سطح و لبه های کار استفاده کاربردی نمود.

انواع اورفرزهای نجاری

اورفرهای نجاری در دو نوع کاربردی پایه نفوذی و پایه ثابت عرضه می گردند

اورفرز پایه نفوذی

برای برش در اورفرز نفوذی دستگاه را باید به سمت پایین و به سمت سطح کار حرکت دهید . با استفاده از این نوع اورفرز می‌توانید شیارهای عمیق، اتصال کام و زبانه، اتصال دادو و طرح‌هایی با استفاده از شابلون روی قطعه چوب ایجاد نمود .

اورفرز نفوذی دارای دکمه قفل است که با استفاده از آن می‌توان دستگاه را در عمق از پیش تعیین شده قفل کرد. در اورفرز نفوذی باید از تیغه‌های بدون بلبرینگ استفاده کرد؛ زیرا این تیغه‌ها قابلیت سوراخ کردن و نفوذ به داخل چوب را دارند.

اورفرز پایه ثابت

اورفرز ثابت را می‌توان نوعی فرز همه کاره به حساب آورد. از این دستگاه برای فرم دهی لبه‌های کار می‌توان استفاده کرد. پایه این دستگاه تنظیم شده و تیغه نیز به طول از پیش تعیین شده نصب شده است. برای هدایت اورفرز هم می‌توان از لبه قطعه کار و هم از فنس قفل شده به میز کار به عنوان راهنما استفاده کرد .

هنگام استفاده از اورفرز فیکس دست‌ها بیشتر به قطعه کار نزدیک است؛ بنابراین هنگام حرکت دستگاه کنترل بیشتری روی آن خواهید داشت. بنابراین استفاده از این دستگاه به علت کنترل و ثبات بالا در کارهای بدون لبه بسیار ایده‌آل است.

اورفرزهای وظیفه سنگین ، متوسط و سبک

در مورد این اورفرزها، وظیفه به دو فاکتور مهم اشاره دارد: قدرت و اندازه دستگاه. در رابطه با این اورفرزها لازم است که آن‌ها را بر اساس نیازتان انتخاب کنید و عواملی چون جنس قطعه کار و تعداد دفعات کار روی متریال را نیز در نظر بگیرید. فاکتور مهم دیگری که هنگام انتخاب اورفرز باید در نظر گرفته شود مدت زمان کار با آن است.

اورفرز وطیفه سنگین

اورفرزهای وظیفه سنگین، بزرگ‌ترین، سنگین‌ترین و قوی‌ترین آن‌ها هستند. این دستگاه دارای بزرگ‌ترین سایز کولت بوده و ظرفیت آن تیغه‌های بزرگ‌تر از شفت  ½ ۱ اینچ است. این اورفرزها در دسته ابزارهای حرفه‌ای قرار دارند و می‌توان از آن  طولانی مدت و در کارهای سنگین استفاده کرد.

اورفرز وظیفه متوسط

این گروه از اورفرزها بین ابزارهای دسته وظیفه سنگین و وظیفه سبک قرار دارند. از اورزفرز وظیفه متوسط می‌توان در کارهای دقیق‌تر و ظریف‌تری استفاده کرد. البته ناگفته نماند که از این ابزار نمی‌توان در کارهای سنگین صنعتی استفاده کرد. ظرفیت سایز کولت این دستگاه بیشتر از ½ اینچ است.

اورفرز وظیفه سبک

اورفرزهای سنگین و متوسط در دسته ابزارهای حرفه‌ای قرار دارند؛ اما اورفرز وظیفه سبک از جمله ابزارآلات نیمه حرفه‌ای به شمار می‌رود. این ابزار انتخاب خوبی برای دست سازه‌های خانگی و کارهای DIY است و نباید به‌صورت مداوم و طولانی مدت از آن استفاده کرد. این دستگاه کوچک‌ترین اورفرز بوده و بزرگ‌ترین تیغه‌هایی که می‌توان در آن استفاده کرد سایز ¼ اینچ است، اما کولت بعضی از این دسته اورفرزها ½ اینچ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *