اره های چوب بر و کاربرد آن ها
مهر ۱۴, ۱۳۹۹
توپی های فینگر جوینت و شیارزن تورنادو
آشنایی با توپی های نجاری
مهر ۱۴, ۱۳۹۹
نمایش همه

آشنایی کامل با ماشین آلات نجاری

چه چوب هایی برای تراش کاری مناسب هستند؟

از چوب هایی که جنس آن ها سخت باشد می توان در تراش کاری چوب استفاده کرد.چوب های سخت فرم و حالت خودشان را حفظ می کنندو به راحتی می توان آن ها را پرداخت کرد. انواع چوب های سخت :چوب گردو،راش،افرا و…می باشند.

دستگاه های اتوماتیک برش چوب

برش دادن چوب (فرم دهی چوب) به صورت اتوماتیک با انواع دستگاه های نجاری انجام می شود که معروف ترین آن دستگاه CNC می باشد که اکثرا به صورت اتومات و کامپیوتری انجام میشود.دستگاه CNC از سرعت،دقت،کیفیت وامنیت بسیار بالایی برخوردار می باشد که به همین دلیل برای تولید در کارخانه ها و کارگاه های بزرگ از دستگاه CNC استفاده می کنند.

آشنایی با دستگاه CNC

اول از همه باید گفت که عمل کرد دستگاه سی ان سی (CNC) کامپیوتری بوده و سیستم آن عددی می باشد.این دستگاه توانایی برش(تراش) دو بعدی و سه بعدی را دارد و روش کار کردن با این دستگاه به شکلی است که فرد طراحی که لازم دارد را بخش کامپیوتری می دهد و در مرحله بعدی سرعت و مختصات حرکت را هم وارد بخش کامپیوتری میکند که قطعه کار را با همان الگویی که به دستگاه داده شده است تحویل دهد.از دستگاه CNC بیشتر در صنعت چوب،سنگ و فلز استفاده میکنند.


دستگاه خراطی

دستگاه خراطی یکی از پر کاربردترین دستگاه های صنعت مبلمان می باشد که به صورت اتومات کار می کند و برای تولید پایه مبل،میزوصندلی استفاده می شود.دستگاه خراطی چهار نوع مختلف دارد (۱کله،۲کله،۴کله و ۶کله) می باشد که می توان آنها را به دو صورت اتومات و نیمه اتومات از بازار تهیه کرد.

نحوه کار کردن با دستگاه خراطی اتومات

چوب خراطی شده را به عنوان الگو روی دستگاه خراطی بسته و دستگاه با مکانیسم اتومات قطعه کار های داده شده را که هنوز روی آن ها خراطی صورت نگرفته را مانند الگو با سرعت و دقت بالا تراش می دهد.


نحوه کارکردن با دستگاه خراطی نمیه اتومات

از اسم دستگاه پیداست که ماشین خراطی نیمی از کار را به صورت اتومات انجام می دهد و نیم دیگری را کارگر به صورت دستی انجام می دهد.دستگاه خراطی در دو نوع مختلف تولید می شود:

  • تک فاز:برای کارگاه های کوچک و خانگی
  • سه فاز:برای شرکت های بزرگ و صنعتی

نمونه هایی از دستگاه خراطی

الف:دستگاه خراطی رو میزی

دستگاه خراطی رو میزی از نامش پیداست که روی میز قرار میگیردو در کارگاه های کوچک و خانگی استفاده می شود.برق این دستگاه تک فاز بوده که به راحتی می توان در کارگاه های کوچک و خانگی استفاده کرد.با این دستگاه می توان وسایل های کوچکی مثل کاسه،قاشق،لیوان و… تولید کرد.

ب:دستگاه خراطی پایه دار

این دستگاه در دو نوع مختلف تک فاز و سه فاز تولید می شود.از دستگاه خراطی پایه دار سه فاز برای فرم دهی قطعه کارهای بزرگ استفاده می کنند و از خراطی تک فاز برای قطعه کارهای کوچک در کارگاه های خونگی استفاده می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *